Genomsyras utav distans och en gnutta självironi

Jag sitter och lyssnar på musik i hörlurar för att överrösta mamma och lillebror.
Och radion, såklart så måste radion vara på. Och inte ens P3 kunde det vara. Nej.. jag skulle tippa på RIX FM eller något sånt.

Eftersom jag just nu hör den gamla låten med Christian Walz.. Wonderchild. Bara en vild gissning.. helt enkelt. När någon har hörlurar på sig, (Understruket jag) som för mig menas med att man lyssnar på någonting och inte hör om till exempel någon konverserar med en. Det betyder också att man faktiskt vill lyssna! För min kära familj så verkar detta betyda att de har mer att prata om när dom ser att jag har hörlurar på mig än om jag bara sitter utan. Detta resulterar i att jag måste ta av mig hörlurarna minst tre gånger i varenda jävla låt. Jag blir galen. Det är som om dom gör det med flit.

Idag tar jag distans från mig själv och mitt banala tankesätt. Jag tar en paus.
Hör ni det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0