ett tu tre

jag är en sådan där.
en sådan där som inte kan sova om hjärnan har för mycket att tänka på.
inatt så hade jag det, som om jag var orolig för någonting.
som om någonting var oerhört fel.
nu har jag tid att tänka.
men det är ingenting som är fel, allt är faktiskt ganska rätt :)

nu passar det bra med en trudilutt, innan vi skall till härlanda tjärn och åka skridskor.
jag matilda, remmen, bullen och hans kompis.

ETT TU TRE..
Har svårt att sova, hjärnan brusar för starkt.
Sitter i köket,
med klockan,
med disken,
med månen,
med kaffet.

Snälla förklara,
att solen trots moln alltid går upp.
Jag vill höra en saga,
jag vill tro på ditt ord,
andas din luft.
Och jag vill finnas där för dej,
när du faller.
I fallet å fånga upp dej.


KAFFETIME, PUSS HEJ (skulle rimma på dej)!
gick inte så bra va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0