en simpel sammanfattning.

gårdagens kväll på sticky var bra, seg till en början.
var där med matilda, johan och thomas. matilda gick, vi var kvar.
nykter kväll för mig.
jag skall försöka att sammanfatta allt så kort som jag kan.


först på scen hade vi ett band som jag aldrig kommer ihåg vad de heter.
får kolla upp, just ja, planet ljud hette dom tydligen.
hur skall man förklara detdär då,
medelålders-män-möter-joakim-hillson-vs-kent-möter-musik som låter som alla andra svenska band.
vad vet jag.
stället var också helt packat med tjejer som såg ut att komma från landet.
så det kanske funkar för dom.
inte för mig.

esther, jag gillar esthers musik, men jag gillar inte sången.
kanske borde omformulera mig lite där, jag gillar inte sångaren.
jag tror att vi är många som inte gillar sångaren.
han var allmänt gnällig i rösten och för smal för att vicka på rumpan.
alldeles för långt mellansnack, då hälften av spelningen gick åt att snacka om tåg.
så långt att jag efter en stund började tycka att det var charmigt. usch.
så ja, musiken bra, sången nej.

nemas, jag är vanligtvis inte such a big fan av den sortens musik
men jag stannade för att sångarn (Joel) är en gammal vän till mig, är fortfarande.
och jag är amazed. dom är faktiskt jättebra live och gör jävligt bra musik.
så jag kan tänka mig att om man är ett större fan av genren än vad jag är.
då är nemas gudar. haha.
och joel var la kvällens ögongodis får man la erkänna.

kvällen slutar med en bussresa hem med musik.
gick och la mig direkt.
vaknar under nattens gång av ett samtal.
sjukt att jag drömde om personen, och så ringer det på mobilen och är samma person.
jag blev paff.
efter 1 timme o 20 minuters talk, dags att sova igen
och så plingar det till med ett sms.
jag är nöjd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske borde bli musikrecensent

2008-10-09 @ 18:50:28
Postat av: Remina

Jag håller med om den förra som kommenterade ;)

2008-10-15 @ 13:26:41
URL: http://remini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0