ett gammalt inlägg jag hittade, vem är jag? haha

Svårt att sova, hjärnan brusar föör starkt!

Jag är alldeles för sentimental. och, jag går också för ofta, och för mycket in på detaljer som jag inte kan sluta tänka på förrän jag har löst varenda, minsta lilla mysterie i denna detalj eller tanke.
hur obetydligt det än är. igår när jag skulle sova så kom jag att tänka på kaffe-mått, jag vet...! ja, jag fattar inte heller. men jag låg och tänkte på vår kaffekokare och tänk om jag skulle bjuda hem tre pers på kaffe.. eftersom jag själv gör mitt kaffe så starkt och folk brukar gilla det lite mer lagom, och jag brukar alltid fylla en överstor mugg med kaffe, som kanske bidrar till 1 ½ vanlig mugg? jag kom på att jag var helt förvirrad i denna sortens tanke. hur många mått skulle jag behöva ta då? och hur långt upp i kaffekokaren skulle jag behöva fylla? det finns ju inget sträck eller någonting som visar. det slutade med att jag hämtade kaffekokaren och testade. rummet luktade kaffe upp till taket och detta bidrog till att jag blev ännu piggare. det blev helt fel första gången.. andra gången blev någorlunda, om man fyller upp cirka tolv cm ovanför det största hålet som finns innuti kaffekokaren så blir det nog perfekt till 4 personer men kaffet blev så svagt så jag tror inte att det passar mig.

Det jag kom fram till var, att jag nog inte borde bjuda hem någon på kaffe. såvida dom inte bjuder in sig själva. jag kan göra kaffet. men då vill jag göra på mitt sätt!
Sen så kom jag också att tänka på, att tänk om en bekant människa bara skulle ringa och fråga om den fick sova hos en för att han missat sista bussen hem eller hade fasnad nära där man bor, undra om man skulle säga ja då? ah, jag skulle gjort det om killen va snygg. asså nu menar jag BARA en bekant, inte nån man e värsta polaren med. sen förvandlades denna tanken till en lång jävla historia om att cykla ner för östrabacken och sen helt plötsligt blev den en kärlekshistoria om en person som är helt konstig och som jag inte alls känner? Alltså vafan snackar jag om? hahaha!

Jajajaja, idag: massa winnerbäck, bruce springsteen, marie lindberg & tomas andersson wij, /C


Kommentarer
Postat av: Eulof

hahaha..du är allt skum du

2008-03-25 @ 16:18:54
URL: http://metrobloggen.se/suckmyguitar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0