sötsötsöt.

image158min dag började fint, vaknade 11. åt frukost, läste "fullkornsflingor från irak" istället för vad det egentligen stod på paketet. vilket fick mig att småskratta lite för mig själv. nu har det gått några timmar, och jag blev hungrig. as usual. jag gjorde minestronesoppa. det var gott.

jag har fått tillbaka mitt sötsug. alltså, jag behöver käka något sött helatiden. helst choklad. det är helt sjukt. jag har haft ett uppehåll på flera månader men nu har det helt plötsligt kommit tillbaka, vilken tur att vi har vårat käcka aftonbladet.se
som kan lära oss lite trix som vi inte redan visste, eller? höhö.

"Så minskar du sötsuget
Dietistens bästa tips:

1. Ät regelbundet. Planera in frukost, lunch och middag samt mellanmål. Till mellanmål kan du ta en frukt eller några nötter.
(gubbar&gummor, MUMS, nötter och frukt. tänk er en filmkväll med det, nötter. frukt, och vatten )

2. Begränsa mängden sötsaker, det brukar minska suget.
( NO WAY?!!!!)

3. Passa dig för att komma in i ett "allt-eller-inget-tänk". Tänk inte att "nu har jag redan ätit godis så nu kan jag lika gärna fortsätta". ? Det är aldrig kört. Du kan inte påverka det som varit, bara det som kommer, säger Viktklubb.se:s dietist Josefine Jonasson. "
(men vadå, har jag redan köpt godis, börjat äta, då kan jag likagärna äta upp allt på en gång det ska ju endå ätas upp, eller) :D

MEN MAN KAN JU ALLTID FÖRSÖKA.

Kommentarer
Postat av: Arna

mmh fan.. jag har också sånt:S tror att det e för att jag fryser hela tiden (huset e inte uppvärmt så det e typ 18-19 grader inomhus nu när det e "vinter", blä)..
men det e jobbigt. får fan tvångstankar om att springa =P hahah

2008-01-17 @ 17:44:17
URL: http://arnas.blogg.se
Postat av: Arna

hehe =P jag e faktiskt duktig nu. har sprungit 2 ggr den här veckan i halvtimme båda gångerna. idag gjorde jag situps/ryggträning och i förrgår boxades jag =D men vi har minigym här hemma så då e det lättare att ta sig dit =P hehe

2008-01-17 @ 23:13:56
URL: http://arnas.blogg.se
Postat av: Johan

Shit, fick grymt dåligt samvete när vi satt på tåget. Försökte ringa. Det var nog nån som hittat telefonen, för den som svarade stönade bara och la på. Förlåt igen, vi borde inte lämnat dig där.

2008-01-19 @ 04:12:05
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0