kvinnor med ett mannaminne. blandar vin med mannagryn.

Idag så har jag varit vid havet med mina kära hanna.
vi åt blåbärspaj, drack festis, och söög i oss solen.
eller drack solen och sög i oss festis kanske?
nu så börjar jag bli hungrig. dags för kocken att laga mat kanske?
magen kurr-kurr-kurrar, högt också.

kollar igenom en massa gamla papper från gymnasietiden, och ett par gamla bilder jag framkallade.
ett gammalt presentationspapper skrivet av mig, jag gapflabbade när jag läste det.

jag hittade en dikt som jag blev tvingad till att skriva av min svenska lärare i trean.
eller, alla blev vungna till att skriva en dikt och lämna in den sen.
man kan inte skriva dikter när man blir tvingad till det.
han bad oss ta ett randigt papper, ta upp vår penna och bara skriva på måfå.
(suddgummi var förstås tillåtet också)
ni skulle sett paniken i allas ögon.
"men jag vill ju inte att HAN ska läsa min dikt"
jag kommer ihåg att vi fick tio minuter på oss att skriva den.

och när jag läste min dikt idag så kom jag på, att det lät som att jag förklarade min kärlek till honom, läraren alltså.
fyfan vad pinsamt?
hoppas inte att han trodde det.


Kommentarer
Postat av: mika

haha sköning :P

2008-08-25 @ 22:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0