Devil's workday.

Dags att jobba om 3 timmar. Jag sitter här och vräker i mig två mackor med ost, nyponsoppa och kaffe. Jag är inne på min andra kopp kaffe nu. Muuuuuums.. Hur skulle man överleva utan? Nu hare gått för långt. Haha! Det skall i alla fall bli intressant att jobba idag, man träffar alltid nya homies där. Och kocken äger, det må jag säga.

Min mammas nya "kille" har solkort... Hon skrattade väldigt länge åt det för några dagar sedan, men det sköna är att imorse.. vid ungefär 10 tiden så kunde man hitta min mamma på solariet i Sävedalen. Och då sa jag, Mamma! Äre okej för kvinnor att sola solarie men inte för män? ;) Och då kom hon såklart med sitt fet-argument, som tydligen passar in i alla sammanhang. ARBETSFÖRMEDLINGEN.
Jo förstår ni, min mamma tjatar bara om arbetsförmedlingen, hela jävla tiden! Känner ni igen er tryck 5, typ.
Men sanningen är den att jag inte orkar gå dit, jag orkar inte skriva in mig. Jag verkar tro att jobben bara skall flyga in, men det gör dem inte. Ge mig bara tid! Ge mig ett sommarlov! Ge mig tillbaka grundskolan!

- Sophie, visst skulle det väll smaka med en kaffe karlsson nu?

 

image5

 


Kommentarer
Postat av: sophiero

kaffe karlsson sitter alltid fint :)

2007-07-12 @ 22:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0